Google Business wszystko o mapach Google

Wybieramy termoizolacje budynków
2 lutego, 2021
Dentysta Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dołączenie własnej firmy do wizytówek na mapach Google, przez funkcję Moja Firma dostępną w Google Business przynosi dużą ilość korzyści. Główną jest dodanie dokładnej lokalizacji działalności na mapach Google, gdzie potencjalni klienci lub partnerzy mogą znaleźć nas oraz skorzystać z usług bądź zainicjować współpracę. Wizytówka Google daje wiele praktycznych możliwości, jakie wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

By klienci mogli łatwo odszukać firmę w mapach Google należy wypełnić informacje w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Dodane informacje są nie tylko istotne dla użytkowników, ale też dla samych algorytmów Google, jakie rzetelnie wypełnione strony wartościują wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane np. nazwa, adres czy telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane np. obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty oraz opis firmy. Taki opis firmy jest szczególnie zasadniczym elementem, dlatego że można zawrzeć w nim nie tylko informacje o firmie, ale także frazy kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się zamieszczać wpisy, kiedy na głównej stronie WWW mamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach można dodawać ciekawe treści, jakie dodatkowo zmobilizują użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy dana osoba od razu trafi na naszą główną stronę WWW, z uwagi na to wpisy w wizytówkach mogą stać się dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako specjalisty w swojej dziedzinie. W dziale wpisów w wizytówkach można zamieszczać ciekawe mini artykuły (mini, dlatego że miejsca przewidziano na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o grafiki, a także wyposażyć w link przenoszący np. do listy usług lub najnowszej oferty. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet przez cały rok.

Opinie

Choć na same opinie możemy wpłynąć tylko zapewniając doskonałą obsługę klienta albo wartościowe produkty, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników sugeruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, z uwagi na co pozyskiwanie dodatnich informacji zwrotnych wpływa na szersze zainteresowanie użytkowników. Dodatkowo dodatnia średnia opinii zachęca Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w ta metodą zawierać dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z najbardziej przydatnych elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy haseł wpisywanych przez użytkowników, na jakie wyświetlana jest wizytówka. Co więcej możemy zobaczyć jak klienci szukają firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje liczbę użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki zapisują też liczbę użytkowników, jacy natknęli się na wizytówkę wyszukując kategorie, produkty i usługi lub szukając podobnej marki. Obok tego można sprawdzić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach albo w samej wyszukiwarce. Ciekawe są również statystyki określające liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Uzupełnianie usług i produktów do wizytówki Google pozwala bezpłatnie zaprezentować użytkownikom zakres działalności firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, czym zajmuje się firma oraz co ma w swojej ofercie. W ten sposób możemy zaprosić go do odwiedzenia strony WWW, e-sklepu albo zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale mają także wartość dla jej wyświetlania. Można umieszczać je do wpisów, produktów, usług. Ponadto mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także publikowania materiałów stworzonych podczas pracy albo prezentujących zespół. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na ekspresowy kontakt między firmą, a klientem. Jedyne, co trzeba zrobić to pobrać aplikację Moja Firma na komórkę oraz uruchomić opcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz szybki sposób można dzielić się informacjami oraz udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Warto jednak pamiętać, że czat sprawdzi się tylko kiedy jesteśmy na bieżąco monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko udzielać odpowiedzi na przesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość wykonania biznesowej witryny przez Google Moja Firma, może przede wszystkim być przydatna dla tych, co do tej pory nie nie przekonali się do posiadania strony WWW. Za pomocą business site można stworzyć przejrzystą stronę firmową na bazie wszelkich informacji uzupełnionych w wizytówce Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma oferuje łatwe w obsłudze narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach zbudować wartościową stronę firmową. Możliwość ta jest absolutnie bezpłatna.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w Google nie musi sprawiać trudności zwłaszcza, że do każdej wizytówki można dodać użytkowników odpowiedzialnych za ich tworzenie albo aktualizowanie. W ten sposób współpracownicy też mogą dostać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Komentarze są wyłączone.