Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna Toruń
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google osiągamy dojście do lokalizacji przedsiębiorców z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może z łatwością odnaleźć sprzedawcę ciekawych produktów lub usług. Aby pojawić się pośród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród udostępnionych usług Google trzeba znaleźć usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami uruchomić profil. Każdy następny etap przybliża nas do założenia kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić najpotrzebniejsze dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej położenie oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest gotowa do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się w pełni aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje sporo czynników. W głównej mierze duży wpływ ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi często sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub zawarta na jej stronie treść zgadza się z wpisaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje znajdujące się w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o dodatkowe tak samo potrzebne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego należy wpisać kategorie i podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Ważna jest także lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest także pozyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z informacjami o firmie. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że wstawiane są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów wciąż wierzy opiniom Google, z uwagi na to warto się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Uzupełnij unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, by opisać najważniejsze informacje na temat firmy, stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tej przyczyny najlepiej skoncentrować się nad pierwszą częścią opisu. Co więcej dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie zachęci większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają napisanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Systematyczne wstawianie zdjęć pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaproponować klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny lub sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i przycisk, za pomocą którego możemy linkować do wybranej witryny, np. podstrony ze sklepem lub innego miejsca. Wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez wiele czasu (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet na cały rok), może stać się elementem marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom garść interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, portalami blogami czy pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można umieścić link. Wartościowy profil linków da Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne wartościowe strony. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.